top of page
Untitled design (6).png

Medic One si Initiative lanseaza studiul „Sanatatea si digitalul la romani”

Bucuresti,
17 noiembrie 2022

Medic One si Initiative Romania lanseaza studiul „Sanatatea si Digitalul la romani”, alaturi de partenerul de cercetare iSense Solutions, in continuarea primului episod din aceasta serie, „Sanatatea in era digitala”, desfasurat in 2017.

​

Cercetarea analizeaza modul in care se raporteaza romanii la starea lor de sanatate, provocarile si barierele cu care se confrunta in prezent, perceptia asupra brandurilor implicate in educare si relevanta solutiilor digitale de informare si acces la servicii medicale, in ecosistemul pacienti-apartinatori-medici.

​

„Inca de acum cinci ani, devenise clar ca solutiile digitale pentru comunicarea si gestionarea sanatatii erau mai mult decat un trend: o nevoie reala pentru pacientii, apartinatorii si medicii din Romania, iar pandemia nu a fost decat un „revelator” care a scos la suprafata acest lucru. Azi, sunt inca frecvente situatiile in care oamenii nu stiu cui sa se adreseze pentru informatii sau reusesc cu greu sa ajunga la specialisti, accesul mai facil la tehnologie compensand tocmai acest acces dificil la medic, ca un bypass.

​

Este nevoie in continuare de investitii in solutii digitale care sa tina pasul cu nevoile oamenilor, schimbarile de comportament generate de pandemie si asteptarile noilor generatii, nativi digitali. In acest context, si bazandu-se pe managementul datelor, companiile au oportunitatea, si abilitatile necesare de intelegere a nevoilor, astfel incat sa construiasca, in continuare, la nivel de informare si de acces.

​

Medic One vine in ajutorul companiilor, fiind o agentie specializata in comunicare medicala care utilizeaza tool-uri de date in toate campaniile pe care le deruleaza pentru clientii sai”, a spus Oana Cociasu, Managing Partner, Medic One.

​

„Pentru industria farma si cea de comunicare se deschide o oportunitate majora de a consolida branduri si de a urgenta diagnosticul si tratamentul prin facilitarea accesului la educatie din surse valide si la sfaturi medicale, in mediul online.

​

Echipele noastre pot veni in sprijinul partenerilor cu ajutorul Initiative Business Intelligence Suite [INI BIS] – colectia de instrumente care ne permit sa analizam date despre brand, piata si consumator, pentru o selectie si un mix optim de canale, alaturi de planificarea, optimizarea si raportarea campaniilor. Iar digitalul nu poate lipsi dintr-o initiativa sau campanie care isi propune sa faciliteze interactiuni – intre pacient si specialist, intre consumator si brand”, a spus Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Romania.

​

Comportamentul romanilor vizavi de sanatate

​

Rezultatele studiului „Sanatatea si Digitalul la romani” arata ca romanii abordeaza sanatatea in moduri diferite: jumatate (51%) se declara interesati de preventie, in scadere cu 7% comparativ cu 2017, si doar 2 din 10 spun ca sunt la curent cu noutatile din domeniul medical, in scadere cu 12% fata de rezultatele anterioare din 2017.

​

Un sfert folosesc tratamentul care a functionat si nu cauta altceva in situatii similare, 1 din 5 este de parere ca, atat timp cat este sanatos/oasa, nu are de ce sa se preocupe de problemele de sanatate, iar 14% nu dau atentie problemelor lor de sanatate.

​

In plus, 5 din 10 respondenti au anulat sau amanat efectuarea a cel putin unui serviciu medical in ultimele 12 luni, in special diagnosticare (34%), consultatii (32%) si analize de laborator (30%). Cauzele principale au fost generate de accesul dificil la servicii medicale: costuri prea mari (31%), oamenii nu au gasit loc liber (28%) sau nu au stiut cui sa se adreseze (10%), si lipsa unui serviciu in apropiere (14%).

​

Integrarea tehnologiei in activitatea medicala

​

65% dintre respondenti au utilizat tehnologia sau mediul online pentru activitati legate de sanatate. Dintre acestia, 29% au folosit solutiile digitale pentru monitorizarea diferitilor parametri de sanatate (29%), informare (27%), organizare tratament si investigatii (26%) si comunicare cu medicul (21%).


Cu toate acestea, comunitatea medicala este din ce in ce mai deschisa catre oportunitatile oferite de solutiile digitale pentru managementul sanatatii pacientilor, peste un sfert dintre medici oferindu-le pacientilor astfel de recomandari, cu 11% mai mult decat in 2017.

​

Comunicarea optima cu medicul, din perspectiva pacientilor

​

Apetitul pentru telemedicina si, in general, pentru utilizarea tehnologiei mai avansate este crescut. Atat in ceea ce priveste relatia cu medicul de familie, cat si cu medicul specialist, pacientii prefera sa comunice fie prin Whatsapp sau telefonic (peste jumatate), fie prin email, telemedicina sau aplicatiile mobile ale clinicii. Serviciile pentru care respondentii aleg/ar alege telemedicina includ: recomandarea si interpretarea analizelor, clarificare inrebari si informare, prescrierea tratamentului, dupa dignosticare.

​

Romanii au devenit mai selectivi cu resursele online

​

Fie ca urmare a pandemiei, fie pentru a compensa accesul dificil la medici, romanii cauta mai ales sfaturi competente si specializate, ideal chiar personalizate (sesiuni Q&A cu medici / in webinarii), cu o preferinta accentuata pentru limba romana (57%), pentru a evita confuzii. Utilizatorii sunt interesati mai ales de platforme online dedicate bolii (60%), forumuri sau site-uri dedicate sanatatii (55%), pagini sau conturi de social media (34%) sau grupuri pe social media.

​

Companiile si brandurile din domeniul medical: oportunitati si responsabilitate

​

Romanii au nevoie de acces la informatii corecte si verificate, iar piata de farma poate raspunde prin platforme educationale online, acces la sfaturi medicale personalizate si din arii conexe, precum nutritia sau psihoterapia. Campaniile educationale sau de awareness de boala, solutiile digitale si tehnologice pentru pacienti pot aduce valoare adaugata pentru medic, iar aceste initiative de responsabilitate sociala devin si avantaje competitive si o sursa de credibilitate pentru brand.

​

Sistemul medical poate primi ajutor din partea brandurilor, care, prin puterea digitalului, pot contribui la educatie si informare corecta, facilitarea contactului dintre pacient si medic si sprijin in managementul sanatatii.

​

Studiul „Sanatatea si Digitalul la romani” este realizat pe un esantion de 1.005 respondenti, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. 42% dintre acestia au boli cronice, iar 54% au pe cineva in grija din punct de vedere al sanatatii. Datele au fost colectate in perioada septembrie – octombrie 2022, marja eroare: +/- 3.1% la 95% CI.

​

Despre Medic One

​

Medic One a fost infiintata in 1999 de Dr. Oana Cociasu, Veronica Savanciuc si alti parteneri, fiind prima agentie full service specializata in marketing si comunicare medicala din Romania. Medic One asigura servicii de consultanta, strategie, creatie si implementare de campanii integrate de comunicare medicala in offline si online, atat pentru piata locala, cat si cea internationala.

​

Campaniile si proiectele agentiei sunt multipremiate national si international, la festivaluri precum EMEA Sabre Awards, EFFIE, IAB Mixx Awards, ADC*Ro, PR Awards si Cristal Festival. Medic One este membra a grupului de comunicare Lowe Group din care mai fac parte Initiative, Mullen si Golin.

​

bottom of page